
- Details
- Categorie: Uncategorised
Algemene voorwaarden Goudriaan Advocatuur & Mediation B.V.
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere rechtsverhouding tussen de besloten vennootschap Goudriaan Advocatuur & Mediation B.V. (hierna: “Goudriaan Advocatuur”) en de cliënt.
2. Alle opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door Goudriaan Advocatuur, ook indien de opdracht door een bepaalde aan Goudriaan Advocatuur verbonden persoon wordt uitgevoerd. De werking van de artikelen 7:404 BW, 7:407 lid 2 BW en 7:409 BW is uitgesloten.
3. De advocaat van Goudriaan Advocatuur staat ingeschreven bij de Nederlandse Orde van Advocaten.
4. De aansprakelijkheid van Goudriaan Advocatuur en allen die daar werkzaam zijn, is in haar totaliteit beperkt tot de uitkering die in het desbetreffende geval plaatsvindt onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van Goudriaan Advocatuur, vermeerderd met het bedrag van het onder de verzekering toepasselijke eigen risico, hetgeen tezamen is gelimiteerd tot een maximumbedrag van € 500.000,- per aanspraak. Op schriftelijk verzoek wordt informatie verstrekt over de polisvoorwaarden.
5. Indien de beroepsaansprakelijkheidsverzekering geen aanspraak geeft op enig bedrag, dan is iedere aansprakelijkheid van Goudriaan Advocatuur beperkt tot het honorarium dat door de cliënt is betaald voor de werkzaamheden in verband waarmee de schade is ontstaan.
6. Goudriaan Advocatuur kan bij de uitvoering van de opdracht derden inschakelen die niet aan haar verbonden zijn. Bij het inschakelen van derden wordt de nodige zorgvuldigheid in acht genomen. Goudriaan Advocatuur is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van tekortkomingen van derden. Door opdracht te verlenen aan Goudriaan Advocatuur, geeft de opdrachtgever Goudriaan Advocatuur de bevoegdheid om eventuele voorwaarden van derden, waaronder aansprakelijkheidsbeperkingen, namens de opdrachtgever te aanvaarden.
7. Alle rechten en bevoegdheden van de opdrachtgever jegens Goudriaan Advocatuur in verband met door Goudriaan Advocatuur verrichte werkzaamheden vervallen zodra een periode van een jaar is verstreken na de dag waarop de opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend had kunnen zijn met het bestaan van die rechten en bevoegdheden.
8. Op onze dienstverlening is een kantoorklachtenregeling van toepassing. De klachtenregeling is gepubliceerd op de website: www.goudriaanadvocatuur.nl. Indien een klacht na behandeling conform de kantoorklachtenregeling niet is opgelost, kan deze aan de in artikel 11 van deze algemene voorwaarden vermelde rechter worden voorgelegd.
9. Goudriaan Advocatuur heeft geen stichting beheer derdengelden ter beschikking en kan daarom geen derdengelden ontvangen.
10. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten.
11. De rechtsverhouding tussen de cliënt en Goudriaan Advocatuur is uitsluitend onderworpen aan Nederlands recht. De bevoegde rechter in het arrondissement Noord-Holland is bij uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen die uit deze rechtsverhouding voortvloeien.
12. Goudriaan Advocatuur is gevestigd in Alkmaar en is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 98453793.
- Details
- Categorie: Uncategorised
Kantoorklachtenregeling Goudriaan Advocatuur & Mediation B.V.
Artikel 1 – Begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
-
klacht: elke schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in artikel 46 Advocatenwet;
-
klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht uit;
-
klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht.
Artikel 2 – Toepassingsbereik
Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Goudriaan Advocatuur & Mediation en de cliënt. Iedere advocaat van het kantoor draagt zorg voor klachtafhandeling conform deze regeling.
Artikel 3 – Doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
-
het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
-
het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
-
behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van een goede klachtenbehandeling;
-
medewerkers trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
-
verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 – Informatie bij aanvang dienstverlening
-
Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt vóór het aangaan van de overeenkomst van opdracht op het bestaan van de kantoorklachtenregeling en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
-
Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze regeling die na behandeling niet zijn opgelost, kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.
Artikel 5 – Interne klachtenprocedure
-
Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, wordt de klacht doorgeleid naar mr. Pieter Dorhout van Advocatenkantoor Pieter Dorhout (Mosselaan 67, 1934 RA Egmond aan den Hoef,
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , 0850020809), die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. -
De klachtenfunctionaris stelt de klager in de gelegenheid zijn klacht toe te lichten.
-
De klachtenfunctionaris tracht samen met de klager tot een oplossing te komen.
-
De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht. Indien deze termijn niet haalbaar is, wordt de klager daarvan op de hoogte gesteld met vermelding van de reden en de termijn waarbinnen wel uitspraak wordt gedaan.
-
De klachtenfunctionaris stelt de klager en de betrokken advocaat schriftelijk op de hoogte van de beslissing over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
-
Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager en de klachtenfunctionaris de beslissing als blijk van afhandeling.
Artikel 6 – Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
-
De klachtenfunctionaris en degene over wie wordt geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
-
De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 – Verantwoordelijkheden
-
De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
-
De betrokken advocaat houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte van eventueel contact met de klager en een mogelijke oplossing.
-
De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 – Klachtregistratie
-
De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
-
Een klacht kan worden ingedeeld in meerdere onderwerpen.
-
De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten.
