
- Details
- Categorie: Uncategorised
Kantoorklachtenregeling
Kantoorklachtenregeling Goudriaan Advocatuur & Mediation B.V.
Artikel 1 – Begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
-
klacht: elke schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in artikel 46 Advocatenwet;
-
klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht uit;
-
klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht.
Artikel 2 – Toepassingsbereik
Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Goudriaan Advocatuur & Mediation en de cliënt. Iedere advocaat van het kantoor draagt zorg voor klachtafhandeling conform deze regeling.
Artikel 3 – Doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
-
het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
-
het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
-
behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van een goede klachtenbehandeling;
-
medewerkers trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
-
verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 – Informatie bij aanvang dienstverlening
-
Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt vóór het aangaan van de overeenkomst van opdracht op het bestaan van de kantoorklachtenregeling en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
-
Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze regeling die na behandeling niet zijn opgelost, kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.
Artikel 5 – Interne klachtenprocedure
-
Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, wordt de klacht doorgeleid naar mr. Pieter Dorhout van Advocatenkantoor Pieter Dorhout (Mosselaan 67, 1934 RA Egmond aan den Hoef,
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , 0850020809), die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. -
De klachtenfunctionaris stelt de klager in de gelegenheid zijn klacht toe te lichten.
-
De klachtenfunctionaris tracht samen met de klager tot een oplossing te komen.
-
De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht. Indien deze termijn niet haalbaar is, wordt de klager daarvan op de hoogte gesteld met vermelding van de reden en de termijn waarbinnen wel uitspraak wordt gedaan.
-
De klachtenfunctionaris stelt de klager en de betrokken advocaat schriftelijk op de hoogte van de beslissing over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
-
Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager en de klachtenfunctionaris de beslissing als blijk van afhandeling.
Artikel 6 – Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
-
De klachtenfunctionaris en degene over wie wordt geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
-
De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 – Verantwoordelijkheden
-
De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
-
De betrokken advocaat houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte van eventueel contact met de klager en een mogelijke oplossing.
-
De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 – Klachtregistratie
-
De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
-
Een klacht kan worden ingedeeld in meerdere onderwerpen.
-
De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten.
